Hercai Dizisi Nerede Çekiliyor? Hercai Aslanbey konağı nerede?

0

Hercai Dizisi Nerede Çekiliyor? Hercai Aslanbey konağı nerede?, Televizyon dizisi ve filmleri severler için Hercai Dizisi Nerede Çekiliyor? Hercai Nerde Hangi İlde, Köyde Çekiliyor? başlığı altında sorunuza yanıt verelim istedik.. Makalemizin içinde sizlerin yaptığı Hercai Dizisi Nerede Çekiliyor? Hercai Nerde Hangi İlde, Köyde Çekiliyor? arayışınızı yazımızın detayında yanıtlamaya çalıştık.

Hercai Dizisi Nerede Çekiliyor? Hercai Nerde Hangi İlde, Köyde Çekiliyor?

Hercai dizisi nerede çekiliyor? Hercai dizisinin çekim yeri, bölümlerin çekildiği yer neresidir? Hercai dizisindeki tarihi köprü nerede? Hercai nerde, hangi ilde, köyde çekiliyor? Yanıt yazımızın detayında…

Hercai yeni bölümüyle her Pazar 20.00’de atv’de yayınlanıyor. Binlerce seyirci kitlesine sahip dizi ise çekildeği yer ve mevki olarak bi hayli merak ediliyor. Tarihi ve otantik mekanlarda çekilde dizi için seyredenler “Hercai nerede çekiliyor? Hercai hangi şehirde, köyde çekiliyor?” gibi soruları haliyle düşünüyor? Bizde siz değerli okurlarımız için araştırmaya koyulduk. İşte Hercai dizisinin çekildiği yerler…

HERCAİ DİZİSİ NEREDE ÇEKİLİYOR? HANGİ ŞEHİRDE, HANGİ KÖYDE ÇEKİLİYOR?

Hercai Dizisinin Konusu Nedir?

Hercai, Midyat’ın en kuvvetli ailelerinden Şadoğullarının torunlarından birisi olan Reyyan ile seneler önce katledilen anne babasının intikamını almak isteyen Miran’ın imkansız aşk öyküsünü anlatıyor.

Hercai Nerede Çekiliyor?

  • Hercai dizisi Mardin ilimizin Midyat beldesindeKonuk Evi Müzesi olarak anılan Mardin Midyat Sıla Konağı‘nda çekiliyor.

Bir çok kişi bu dev yapıyı Midyat Konuk Evi müzesi olarak da bilmekte. Aslını söylemek gerekirse Sıla Konuk Evi ismi de Türkiye’nin gelmiş geçmiş en mühim dizilerinden birisi olan Sıla dizisinin de bu konakta çekilmesinden geliyor. Konak, mimari yapısı ile büyüleyici bir görünüme sahip. Özellikle taş işçiliğinin güzelliği etkileyici.

(Hercai Dizisinin Çekildiği Konak)

Mardin’e yolu düşenler için Hercai dizisinin çekimlerinin yapıldığı set adresini de paylaşalım

Hercai Dizisi Set Adresi

Akçakaya Mahallesi, Cumhuriyet Cd. No:31, 47510 Midyat/Mardin

Hercai Dizisinin Çekildiği Konak – Sıla Konağı │ Midyat

[wpcc-iframe src=”https://www.youtube.com/embed/2bjF4GVCNQM?modestbranding=0&amp?modestbranding=0&;rel=0&;showinfo=0;autohide=1;frameborder=0″ width=”600″ height=”338″ allowfullscreen=”allowfullscreen”]

HERCAİ DİZİSİNDEKİ TARİHİ KÖPRÜNÜN İSMİ NEDİR? KÖPRÜ NEREDE?

Hercai dizisinin tanıtımında Miran ve Reyyan’ın atlar ile buluştuğu o tarihi köprü çokça merak edilmişti. Aslını söylemek gerekirse Doğu Turlarının uğrak noktasıdır Malabadi Köprüsü. Miran Aslanbey ile Reyyan Şadoğlu’nun atlar ile buluştuğu o köprünün ismi Diyarbakır’ın Malabadi köprüsüdür. Tarihi köprü Diyarbakır ilimizin Silvan beldesindedir.

Ayrıca Bakınız.  Sol Yanım Dizi Müzikleri ve Şarkıları

HERCAİ DİZİSİNİN ÇEKİLDİĞİ MARDİN MİDYAT KONUKEVİ

Midyat Konukevi üç katlı bir evdir. Midyat Kaymakamlığı aracılığıyla satın alınmıştır. En alt kat anakayanın oyulması ile elde edilmiş bir oda ve onun ön-bitişiğine eklenmiş bir bölümden buluşmaktedir. İkinci katta geniş bir teras ile üç oda bulunmaktadır. Bu odalar L şeklinde dizilmiştir. Üçüncü katta ise yine geniş bir teras ve iki oda bulunmaktadır. Bu iki odanın içinde bulunan koridordan yukarı veya tunelimsi bir merdivenle üçüncü kata çıkılmaktadır. Bu kata çıkıldığında yine geniş bir teras mevcuttur. Lakin burdaki teras odaların önünde-güneyinde değil batı-yan tarafındadır. Bu tek odanın giriş kapısının olduğu koridorda ufak bir cumba mevcuttur. Bu kattan odanın damına çıkılabilmektedir. Dama çıkıldığında binanın yapıldığı tepenin yüksekliği ve binanın üçkatlı oluşu sebebiyle tüm Midyat görülmektedir. Konukevinin aclusunda bulunan ve mutfak maksadıyla kullanılan yapının içinde su kuyusu da bulunmaktadır. Konukevi dizilerde mekan olarak kullanılmasıyla da bilinmektedir.

HERCAİ DİZİSİNDEKİ KÖPRÜ “MALABADİ KÖPRÜSÜ”

Malabadi Köprüsü (Orta Çağ’daki Türkçe kaynaklarda adı: Akarman yahut Karaman Köprüsü[1]), Silvan’a 23,2 km uzaklıkta olup Silvan ilçe sınırları içinde bulunmaktadır. Silvan’dan rahatlıkla ulaşım imkânı mevcuttur. Diyarbakır Tarihi Eserler Envanteri’ne kayıtlıdır. Malabadi Köprüsü 1989 senesinde Silvan Belediyesi aracılığıyla restore edilmiştir. Malabadi Köprüsü Silvan Belediyesi’nin logosunu oluşturan ana unsurdur. Malabadi Köprüsü Silvan beldesine ait bir köprüdür.

(Hercai Dizisindeki Malabadi Köprüsü)

Artuklu Beyliği zamanında, Timurtaş Bin-i İlgazi aracılığıyla[2] 1147 senesinde yapılmıştır. Yedi metre eninde ve 150 metre uzunluğunda bir köprüdür. Yüksekliği, su düzeysinden kilit taşına değin 19 metredir. Renkli taşlarla inşa edilmiş, onarımlarla günümüze kadar ulaşmıştır.

Malabadi Köprüsü, dünya çapında taş köprüler içinde kemeri en geniş olandır. Köprü, Diyarbakır il sınırları içindedir. Kemerin her iki yanında, iç tarafta kervan ve yolcular aracılığıyla, özellikle kışın zorlu günlerinde barınak olarak kullanılan iki oda bulunmaktadır. Köprü nöbetçileri aracılığıyla da kullanılan bu odaları öncedenleri dehlizlerle yolun dipleri ile ilişkili olduğu, gelen kervanların ayak seslerinin bu dehlizler vasıtası ile daha uzaklarda iken duyulduğu söylenir.

Her biri başka uzunluklarda ve kırık hatlar halinde üç bölümden bir araya gelen köprü, doğu ve batıda hafif eğimlerle yollara bağlanmıştır. Orta bölüm kayalıklar üzerine oturtulmuş bir kitle halindedir. Burada sivri biçimde ve 38,60 m açıklıkta çok büyük bir kemer ile sepet kulpu şeklinde, üç metre açıklıkta ufak bir kemer mevcuttur. Üçüncü bölüm fark edilir derecede birinci kısıma paralel bir durum arzeder.

Ayrıca Bakınız.  Gönül Dağı dizi konusu ve oyuncu kadrosu

Burada sivri kemerli iki açıklık ve bunun bunun yanında yola bağlanan yer yakınında da bir açılık görülür. Böylelikle köprü, biri çok büyük olmak üzere beş gözlüdür. Köprünün boyu 150, eni yedi, yüksekliği ise alçak su düzeysinden kilit taşına kadar 19 metredir. Köprü renkli taşlarla inşa olunmuştur. Büyük kemerin iki tarafında 4,5-5,3 m ölçüde, iki hafif kemerli odacıklar, büyük kemerin üstü ortasında, gelip geçişin kontrol edildiği beş metre genişlikte kâgir bir kapı ve bunun iki tarafında da bunun bunun yanında iki kapı mevcuttur. Bunlardan Batman tarafındaki kalmış, diğeri yıkılmıştır. Bunların sol taraflarından birer merdivenle odacıklara inilir. Bu odalar yüksek tavanlı ve tuğla örtülüdür. Pencereleri geniş ve büyüktür.

Evliya Çelebi köprüyü şu biçimde tanıtmaktadır: “Köprünün iki tarafında kale kapıları gibi demir kapıları mevcuttur. Bu kapıların içinde sağ ve solda köprünün temeli birlikteliğinde kemerin altında hanlar mevcuttur ki gelip geçenler, sağdan ve soldan geldikleri vakit misafir olurlar. Köprünün kemeri altında bir çok oda mevcuttur. Demir pencereler şahneşinlerine misafirler oturup kemerin karşı tarafındaki adamlarla kimi sohbet eder, kimi ağ ve oltalarla balık avlarlar. Bu köprünün sağ ve solunda da nice pencereli odalar mevcuttur. Köprünün sağ ve solundaki bütün korkuluklar Nehcivan çeliğindendir. Ama demirci ustası da var kudretini sarf ederek bir tür sanatlı kafesli korkuluklar yapmış ve doğrusu elinin ustalığını göstermiştir. Doğrusu, üstad mühendis var kuvvetini sarfederek bu köprüde öyle sanatlar göstermiştir ki, bu işçiliği geçmiş mimarlardan hiç birisi göstermemiştir.

Albert Gabriel de köprü içine şöyle demektedir: “Modern statik hesabının olmadığı devirde bu açıklıkta o zaman için böyle bir eser hayranlık ve takdiri muciptir. Ayasofya’nın kubbesi köprünün altına rahatlıkla girer. Balkanlarda, Türkiye’de, Orta Doğu’da bu açıklıkta, bu yaşta köprü yoktur.”

Evliya Çelebi, Seyahatname‘de köprü ile ilgili şöyle yazmıştır: “Malabadi Köprüsüʼnün altına Ayasofya’nın kubbesi girer.”

MALABADİ KÖPRÜSÜNÜN ÖZELLİKLERİ

Silvan-Bitlis yolunda ve Batman Çayı üzerindedir; iki yana eğimli ve kuzey-güney yönünde uzanan köprü, 38,60 metre açıklıktaki tek bir sivri kemer gözünden ibarettir. Köprü uzunluğu hemen hemen 150 metre olup, tabliye alanı 7.20 metredir.

Köprünün kuzey kanadındaki kemer ayağı, bu yöndeki masif bir kaya kütlesi üzerine oturur. Güney kanadındaki kemer ayağı ile bu kanatta batı yönüne doğru kırılan tabliyenin tempan duvarında dört tahliye gözü bulunmaktadır; kemer ayağındaki tahliye gözü yuvarlak kemerli olup, diğer üç göz sivri kemerlidirler. Köprünün menba yönünde ve güney kanadındaki kemer ayağında üçgen prizmal gövdeli ve piramidal külâhlı, tahliye gözünün yuvarlak kemerli ayağında ise poligonal gövdeli ve piramidal külâhlı birer selyaran bulunur; mansap yönündeki selyaranın topuğu silindirik gövdeli ve konik külâhlı olup, bu yöne bakan yuvarlak kemerli tahliye gözünün kemer ayaklarında da silindirik gövdeli ve kademeli taş saatleri civarından bir araya gelen külâhlarıyla birer topuk yer alır.

Ayrıca Bakınız.  Alev Alev Dizi Oyuncuları 2020

Köprü tabliyesinin kuzey ve güney kanatlarındaki merdivenlerle, yapının tempan duvarları içine yerleştirilmiş ve kemer ayağı alanındeki birer odaya inilebilmektedir; her iki odanın, köprünün menba ve mansap yönlerine bakan birer penceresi bulunmaktadır.

Köprünün mansap yönündeki kemer ayağında ve selyaran külâhının üzerinde git gide artan burmalı sütunların taşıdığı piramidal külâhlı ve silmeli bir düşey dikdörtgen çıkmanın içinde, hayli tahrip olmakla birlikte, burç-gezegen sembolü olarak, alçak kabartma tekniğinde işlenmiş bir arslan tasviri ile yuvarlak güneş kompozisyonunu tutan bir insan tasvirinin varlığı belli olmaktadır. Bir diğer figürlü kompozisyon da, köprünün menba cephesinde ve güney kanadındaki yuvarlak kemerli tahliye gözünün ayağındaki poligonal gövdeli ve piramidal külâhlı selyaranın üzerinde yer alır. Külâhın bitiminde, tempan duvarına yarı bağımlı olarak işlenmiş yüksek kabartma insan tasviri zamanla hayli tahrip olmuştur; heykelin başı üzerinde ve yuvarlak kemerli sathî bir niş içinde bulunan karşılıklı iki figür ise nisbeten daha sağlam durumdadır.

Köprü, kesme ve kaba yonu taşlarla inşa edilmiştir.Araştırmacılar, mansap yönündeki selyaranın üzerinde ve yatay olarak uzanan mütemâdi bir profilli taş silmenin altında çiçekli neshî hat ile yazılmış Arapça kitâbesine göre, köprünün, Artuklu zamanında ve Timurtaş bin İl-Gâzi bin Artuk aracılığıyla 1147/48 senesinde yaptırıldığı hususunda hemfikirdirler. Buna karşılık, tarihî kaynaklardan, bu kesimdeki ilk köprünün, 1144/45 senesinde yıkılarak yerine şimdiki köprünün inşa edildiği ve bu inşaatın da bânîsi olan Timurtaş bin İl-Gâzi bin Artuk’un vefatı üzerine oğlu Necmeddîn Alpî aracılığıyla 1155 senesinde tamamlatıldığı anlaşılmaktadır.

Bugün mevcut olmadığı halde, 19. yüzyılın ortalarında köprünün menba yönündeki bir kitâbe kalıntısında okunabilen 1245/46 tarihi ile kitâbede geçen “Osman” adına bakılarak, yapının 13. yüzyılın ortalarında tâmir edildiği ve bu tâmiratın da bunun yanı sıra Ambar Çayı Köprüsü’nün mimarı olan Osman bin Takâk aracılığıyla gerçekleştirildiği iddiası kesinlikle doğrulanamamaktadır.

HERCAİ DİZİSİ YAPIM – YAPIMCI – SENARYO VE OYUNCULAR

  • Yapım: Mia Yapım
  • Yapımcı: Banu Akdeniz
  • Yönetmen: Ali İlhan
  • Senaryo: Feraye Şahin, Zeynep Şirin Yalgın, Berşan Tan, Pelin Gülcan, Nergiz Herdem İnce
  • Oyuncular: Akın Akınözü, Ebru Şahin, Gülçin Santırcıoğlu, Serhat Tutumluer, Ayda Aksel, Macit Sonkan, Serdar Özer, Oya Unustası, Tansu Taşanlar, İnci Şen, Cahit Gök, İlay Erkök

Cevap bırakın